Og vinder(-ne) er…

Så blev jeg alligevel grebet af stemningen, og endte  med hele to konkurrencer i anledningen af bloggens 2. fødselsdag.

Og lad os starte med den mest overskuelige.
Den der handlede om de brandsjove, selvudleverende indlæg jeg listede op med kort notice.

Hele 5 mennesker nåede at svare, hvilket gav ret gode vinderchancer for den enkelte. Selv jeg kan regne ud, at der var 20% chance til hver.

Helt randomagtigt spurgte jeg Sankt N om et nummer mellem 1 og 5.

Det blev helt klart nummer 2, som åbenbart er hans nyeste yndlingsnummer.

Så tillykke til….

Chanette!

Du har vundet et eller andet vildt sjovt, som jeg lige skal have fundet i gemmerne. Mail mig din adresse, og vent spændt ved postkassen 🙂

(Jeg vaklede for øvrigt selv mellem netop historien med pandaøjnene, og så historien med Hr. R der blev dækket af tomatsalsa.)

Mkay. Så er vi nået til hovedkonkurrencen.

Den hvor du skulle bekende din guilty pleasure.

Den hvor præmien var en hyggepakke a la Fru Z.

Og skulle vi ikke lige gennemgå præmien?

Der er lækker chokolade…

tarvelig chokolade…

tykke sokker doneret af dem her..

lækker the..

fyrfadslyds – med holdere (husker engang på en hyttetur, hvor et fyrfadslys på en tallerken gik amok, og vi pustede på det, og så gik det bare endnu mere amok, og Charlotte fra min klasse var ved at gå heeelt ud af sit gode skind af bare skræk)

Og så det der mixed tape, ikke mindst.

Godt nok opgraderet til en selvbrændt CD.

Men jeg skal love dig, at der er kræset for sagerne.

Ikke bare har jeg håndplukket noget af det musik der funker for mig i øjeblikket. Jeg har også nænsomt blandet det, og så har jeg prøvehørt det. Ikke mindst.

Derfor ved jeg, at musiksammensætningen fungerer perfekt til både løbeture, gåture, cykelture, bilkøreture, rengøring, dansegrimdans, madlavning, bagning og skrivning.

Bliver det meget bedre?

Nå.

Til sagen.

Jeg har moret mig meget ved at læse om jeres guilty pleasures.

Min egen tolerancetærskel ud i klamheder er forholdsvis høj.

Alligevel er jeg indimellem blevet nærmest lidt paf.

Trods alt.

Selvom det ikke var planen fra start, så har vi fundet både en treer, en toer og en krammepræmie. Udover vinderen.

Og ja, jeg siger vi. For både Sankt N og Hr. R. har hjulpet med at vurdere jeres input. Hvilket jeg takker ydmygt for.

Here we go!

Nummer tre er….

Nadia D!

“Vitamin water. Uden tvivl.

Jeg HADER det. Jeg hader hele konceptet med at proppe vitaminer i alting og så er det pludselig sundt. Fordi man faktisk kan blive syg af at få for meget A- og E-vitamin over lang tid. Fordi der ikke er nogen grund til at tage ekstra vitaminer, hvis man spiser bare nogenlunde varieret. Fordi det er totalt useriøst at gå og bælle saftevand, hvis man rent faktisk har brug for de der vitaminer – tag dog en pille! Meget lettere at dosere. Og fordi vitamin water er skidedyrt. Det er heller ikke sundt for tænderne.

Men så købte en af pigerne fra min gruppe en flaske til mig ved en fejl. Jeg synes det var uhøfligt at kaste den lige i hovedet på hende igen, så jeg drak den. Der sker jo ikke noget ved man gør det en gang, vel. Og så smagte den selvfølgelig råddent godt.
Nu køber jeg dem i smug. Gemmer dem i min taske, når jeg kommer hjem. Gemmer flaskerne under det andet skrald, når jeg smider dem ud, så ingen kan se det.
Og sviner selvfølgelig konceptet til, hver gang der er andre i nærheden. Højt og tydeligt. Spytter nærmest lidt i retningen af flaskerne, når jeg går forbi dem i kantinen.

Jeg føler mig fanget i min egen fælde.”

Nummer to er…

Sussi!

Er ikke meget for at indrømme dette, men bager gerne dobbelt potion kanelsnegle med ekstra fyld for at spise halvdelen selv, inden familien kommer hjem. Så ser det jo ikke ud somom jeg har været der selv :o )”

Vinderen var en vinder fra det øjeblik den tikkede ind.

Hver gang jeg har læst den, har den fremkaldt lige dele fnis og kvalmetendenser. Det er mig en gåde hvordan hun kan, og selv ikke Hr. R., som ellers er glad ved den samme guilty pleasure forstår det.

Så det er ganske enkelt en guilty pleasure der har slået benene væk under os, og som ærligt og redeligt har fortjent at vinde.

Meine Damen und Herren;

Ze winner is…

CharlotteJ!!!

 “Piskefløde er min last – må altid lige tage en tår (fra kartonen fyyyy) når jeg egentlig skal have alt andet fra køleskabet. Kom engang til at drikke en halv liter der var indkøbt til lagkage dagen efter – gav mig en hel nats megahalsbrand, og et mindre forklaringsproblem da fødselsdagsbarnet ville i gang med at piske inden jeg havde fået indkøbt nye forsyninger.”

Hvis alle vinderne vil være søde at maile mig jeres adresser, så vil jeg crashe nærmeste postbutik ganske meget snart.

Tillykke & tak!

Skål i Nutella (med og uden ske), lun leverpostej på hvidt brød, opblødte Piratos, studenterbrød, blød nougat & marcipan, strikketøj, manglende bade, techno, Marina & The Diamonds, salt & vinegar chips, ugeblad, kongehuset, piskefløde, Matador, Americas Next Topmodel, Shakin Stevens, chokoladekagedej, Toms skildpadder, kanelsnegle, dåseleverpostej, CSI, finsk lakrids, engelsk vingummi, Morten Olsen, bryllupstaler, Notting Hill, Rasmus Seebach, O Boy, Beverly Hills, skumslik, Vitamin water, Se & Hør, spaghetti med ketchup, spaghetti på dåse, rød salami, pommes frites & mælkesnitter…

Udover Nutella er The Brothers en deler på guilty pleasure-skafottet.

Så lad os fejre vindere og alle andre med dette bette festklip.

Hurra.

Og så var der den der krammepræmie.

Den har intet med konkurrencen at gøre.

Det er bare fordi.

(adresse, tak 🙂 )

17 thoughts on “Og vinder(-ne) er…

  1. Pingback: Søndagskage.. « Kong Mor

  2. JAMEN NU HAR JEG DA ALDRIG …. jeg har vundet, og det 1. præmien – øjøj hvor blev jeg overrasket og GLAD 😀 Tillykke med blogfødselsdag. Jeg læser stadig Fru Z indlæg til morgenkaffen (som jeg skrev til sidste års føs) og denne gang får jeg varme SOKKER – betyder vel jeg nu kan kassere mandens hullede militæruldbasser – jubii 🙂 og choko i både den ene og anden udgave – the og lys og musik. Ohh tak tak for min flødelast og mange tak til Sankt N og Hr. R. og ikke mindst til dig Fru Z for at syntes den var klam nok 🙂 Sender lige en mail med adresse. Tillykke til de andre vindere og tak for at læse om alles G.P.

    • Var det dig? 😀 Husker da godt det med sokkerne!!! Dem der kommer din vej er oversize (medmindre du har meget store fødder) så glæd dig – de ser varme ud!!!
      Og det er alligevel noget at dele så klam en last. Meget modigt, så velfortjent og oplagt vinder. 🙂

  3. Selvom jeg ikke har vundet, må jeg alligevel sige, at denne konkurrence er den bedste jeg nogensinde har deltaget i. Kæft det har været sjovt at læse med..

  4. ….Kramme præmie! Det er den sødeste konkurrence jeg ever har vundet (vidste godt mit bidrag til konkurrencen var lidt tyndt, but hey). Jeg skikker lige en mail Fru Z ..du er fandme sød

  5. Tillykke til vinderne! ….øv! Jeg vinder aldrig noget…ikke engang noget så klamt som ikke at tage bad i flere dage, kan bringe mig øverst på skamlen…Nå, men jeg ønsker mig stadig den dér “flyt hjemmefra bog”…..

Skriv en kommentar