Og det var mor..

Da Sankt N og jeg var på en længere cykeltur den anden dag, kom jeg til at foreslå ham at køre på fortovet på en særlig trafikgrim strækning. Helt uden pis. Og på trods af, at jeg selv kørte på den 2 centimeter brede cykelsti.

Han lignede en der – med rette – troede at det var en dårlig joke. I forvejen mente han  – på en måde også forståeligt – at det var slemt nok at jeg insisterede på at han bar den ene cykelhjelm vi kunne skrabe sammen til turen.

Cykeltur iført cykelhjelm, kørende på fortovet, mens mor kører på vejen, det spiller ikke rigtigt for en 17-årig.

Når Semivoksen bliver hentet af en kammerat i bil, er jeg nødt til at tage mig gevaldigt sammen, for ikke at smide om mig med “kør-nu-forsigtigt” “husk-at-spænde-sikkerhedsselen” og “hvor-længe-har-han-egentlig-haft-kørekort?”

Jeg orker ikke at være sådan en mor der råber åbenlysheder efter folk, bare fordi jeg er deres mor og engang havde hovedansvaret for deres overlevelse.

Inden jeg får set mig om tager det overhånd og så begynder jeg at bede dem om at tisse af inden de forlader huset.

Det er uværdigt.

Også for mig.

13 thoughts on “Og det var mor..

  1. Ligefrem uværdigt er det vel ikke, højest en anelse sært… :-) og hvordan er det i øvrigt du har opdraget ungen? En gentleman lader da damen ha cykelhjelmen!

  2. hahaha, men ved du hvad? Jeg er over fyrre og åbner stadig køleskabet hjemme hos mine forældre – for at tjekke om der tilfældigvis skulle være en af min mors frikadeller. Så måske går det bare begge veje :-)

  3. Svært at aflægge de mor-vaner. Det er pinligt. For dem og os. Men jeg sluger kamelen, prøver at beherske mig og tænker, at jeg inderst inde er en hønemor. Mens de klarer sig ret fint. Ude i den store verden….

    • Jeg skal bare lige lære, at den yngste måske nok er den yngste, men ikke længere helt så afhængig af alle mine fantastisk gode råd..

  4. Heldigvis kan både halv- og velvoksne børn godt tilgive den slags små fejltrin, hvis man viser vilje til forandring :) Min mor giver også mig gode råd og anvisninger, og jeg er 56!

  5. Griber stadig min 37 årige datters hånd når vi skal over en ” stor befærdet gade” = Kongelundsvejen på Vestamager :) Spørgsmålet er – griber jeg hendes hånd for hendes eller min tryghed? ;)

  6. Hahaha..Hvor jeg kender det. Trods mine to er flyttet fra matriklen, flyver den en formaning hele vejen til Helsingør hvor de begge bor.
    pas nu på dit og dat,..Men må slippe selv om det en svær kunst :-)

Skriv et svar

