Bilmisundelse

Jeg går egentlig ikke særlig meget op i biler. Bare den ikke går i stå midt i det hele, eller taber dele mens jeg kører, så er jeg egentlig tilfreds.

Dog kunne jeg ikke drømme om at klage over, at jeg lige nu kører i en okay laber bil. Det var Old Man’s, og han havde også god stil hvad angår biler. Altså bortset fra dengang han købte en lilla Twingo, men den solgte han så også ret hurtigt igen.

Men jeg har opdaget, at der åbenbart findes bilister som ikke under mig at cruise i lidt laber øse. Bevares, jeg kan tage fejl. Men det virker vitterligt som om der er visse – mandlige – medbilister, som bliver provokeret i en grad så det minder om misundelse.

Da jeg kørte rundt i en halvrusten øse, mødte jeg i hvert fald ikke samme aggressive modstand på flettepligt, holden tilbage for hinanden og anden almindelig trafikhøflighed.

Kan det virkelig passe, at mænd i gamle biler ikke kan holde ud at kvinder kører i federe biler end dem selv???

Vi sælger den nok snart, og så ryger jeg i en mainstream-bil igen.

Heldigvis, nærmest.

Skriv et svar

