Udsplattet på en lortedag

Nogle dage er bare som udgangspunkt mere belastende end andre.

Så meget endda, at det overskygger glæden ved at aflevere tidsrøvende eksamensprojekt.

Hvis jeg fortæller, at dagen blandt andet inkluderede besøg hos Anden Aktør, hvor vi skulle snakke aktivering?

Mm. Så ved du godt hvorfor det umuligt kunne være en ømlingsdag.

Og selvom det gik okay.

- vi er her for din skyld, både os, jobcenteret og din fagforening. Ja, det kan man godt glemme nogle gange, men sådan er det faktisk..

Så havde jeg bare behov for at blive aet lidt.

Og hvad er mindre logisk, end så at vælge at besøge en lingeributik, med ønske om at blive målt, øjevurderet, trykket på & hevet i. I et lille prøverum med ret meget spejl. Flæskede overarme og grænseoverskridende blottet overkrop. 

Jeg blev helt sådan pheuw da jeg opdagede en gråhåret ekspedient, med briller og mildt ansigt. Stirrede hende for vildt i ryggen (hun stod langt væk og gemt bag bunker af kasser) indtil hun vendte sig, og kom hen til mig. Før alt for ung dame, med fast barm og glat pande.

Hurra.

For voksen dame.

Som går professionelt til opgaven.

Og godt ved hvad det er for nogle rynker man ikke gider have, på toppen af alt for opskubbet hud med indhold.

Som kender til, at barmen ligesom bare splatter lidt mere ud med årene. Og forstår at finde modeller, der samler og forskønner.

Selvom det tager vildt lang tid.

Og kræver at hun stort set er alle stativer igennem.

Mere end en gang.

Og i flere farver.

Åh jo. Det blev dyrt.

Og nej, jeg havde faktisk ikke råd.

Men hun reddede min dag.

Den gråhårede darling, i den helt ordinære bh-shop.

Og det var ret godt gået.

I går.

9 tanker om "Udsplattet på en lortedag"

  1. Åh, Anden Aktør kan ødelægge selv den bedste dag. Heldigvis ligger mine møder der altid lige et par dage før møder ved A-kassen, hvor jeg så kan få læsset af og få ret i, at AA er åndsvag og slet ikke ved noget om noget.

  2. Mig og en anden veninde har lavet tabernes klub. Vi har hænge patter og strækmærker, men vi har ingen børn.
    Jeg synes du er vildt modig, jeg tør slet ikke at gå sådan et sted hen, med kvinder der skal måle og sårn. Derfor går jeg rundt i bh’er der slet ikke passer. hmm. Kunne hende Anne sax ikke lige komme forbi mig.

    • Ikke i tvivl om, at hende der Anne Sax er dygtig. Men det er der altså også andre der er. Jeg var inde i sådan en heeeelt almindelig lingeribix i provinsen. Og der var ikke nogen der grinede af mig. (mens jeg så det). Du skulle tage at prøve det. Det er det hele værd, at man rent faktisk kan passe sin bh-beholdning.
      Strækmærker og hængepatter behøver slet ikke have særlig meget med graviditerer at gøre…

Skriv et svar

